Робота Бенксі самознищилась одразу після продажу на аукціоні

Робота Бенксі самознищилась одразу після продажу на аукціоні

А чи справді акт продажу полотна Бенксі на аукціоні Сотбі у п’ятницю є достовірним? Напевно, кожен, хто на власні очі побачив, як полотно Бристольського художника стріт-арту містичним чином самознищилось, коли аукціон завершився, поставив собі це питання.

 «Дівчинка з повітряною кулькою» (2006) була останнім лотом вечора і єдиним полотном, яке було продане за £860,000 (£1.04 млн. з податком) – рекордну суму за період з 2008 р. Наприкінці аукціону всередині картини пролунав дзвінок, і в той самий момент присутні побачили, як полотно просковзнуло крізь позолочену раму і розрізалося на шматки.

«Здається, нас щойно «відбенксили»», – коментує голова аукціонного дому сучасного мистецтва Європи Алекс Бранчік одразу після аукціонну. Він також додає: «Можливо, він найкращий вуличний художник Британії, і сьогодні ми в черговий раз переконалися в його геніальності», – і стверджує, що акція не була спонтанною, більше того, достеменно не відомо, чи знали про неї співробітники.

Після того, як одразу після інциденту біля входу до Сотбіс охоронці помітили чоловіка у чорних спортивних окулярах та капелюсі, почалися спекуляції довкола того, що невловимий художник, буцім-то був присутній у залі і натиснув на кнопку, щоб спрацював механізм знищення полотна. Робота була придбана із рук самого Бенксі у 2006.

«Наразі ми ретельно з’ясовуємо, що це значило у контексті аукціону», – говорить Бранчік. «Знищення картини тепер є частиною арт-об’єкту. Раніше у нас не було подібного досвіду, коли робота знищувалась після досягнення своєї максимальної вартості».

Єдиним потенційним висновком, згідно зі словами прес-секретаря, може бути те, що цей акт чимось нагадує партизанську тактику. «Безперечно можна стверджувати, що тепер картина стала більш цінною, – зауважує Бранчік, – хоча б тому що це унікальний випадок».

 

Джерело: www.theartnewspaper.com